Tempel van wat pho

24 april 2013 - Bangkok, Thailand

Hallo iedereen :)

Hier zijn we opnieuw met het vervolg van mijn ontdekkingstocht om de ware Glenn te vinden.

Hoezo??? Hoor ik enkelen denken-Wel, laat ons zeggen dat ik de laatste jaren mijn eigen wat voorbij gelopen ben en ik tot de conclusie kwam dat het zo niet verder kon.

De mensen dicht bij mij weten wel wat ik bedoel,de anderen mogen zeggen en denken wat ze willen!!!  I dont care !!!

Na 8 dagen op dezelfde plaats te hebben gezeten-met dank aan Bpost -komt er nu eindelijk wat schot in de zaak!

Voordeel van al dat getreuzel is dat we nu wel al een kleurtje hebben en dat we al enkele woorden en zinnen Thai spreken.

Omdat ik in een hotel dicht bij de luchthaven zit komen en gaan er dagelijks nieuwe mensen,Canadezen ,Amerikanen ,Fransen,Duitsers,Engelsen,Russen,Chinezen,... noem maar op.

Das nu eens het voordeel van Belg te zijn ;)

Ik spreek engels,duits,frans en kan dus met iedereen e klapke doen.En anders met gebaren en tekeningen.In het leven moet een mens zijn plan wat trekken :)

Maar daarvoor ben ik hier niet natuurlijk,dus nu we stilletjesaan georienteerd geraken kunnen we onze plannen ten uitvoer brengen.

Vandaag ben ik op  uitstap geweest naar de tempel van wat Pho.

Ik had me al goed voorbereid en wist wat me te wachten stond maar wat ik vandaag gezien heb grenst echt aan het ongelooflijke.

Wat een pracht van een tempel met centraal een liggende Boeddha van 45 m lang en 15 m hoog in zo word vertelt massief goud.

Omgeven door stenen bewakers,de ene nog groter en mooier dan de andere.

Omdat ik me de laatste tijd wat meer begon te intereseren in het Boeddhisme wou ik dit zeker niet missen.

Dus deze middag tuktuk genomen en da was er direct op :)

Where you flom mistel? vroeg de oudere tuktuk driver....

Belgium zei ik..... aaaaa belgium.... flancochamps... mikel schumagel...

Mijn chauffeur was formule 1 fan en dat zou ik geweten hebben :)

Slalommend tegen 100 km per uur tussen het verkeer .... :)

ik ben nog niet snel bang geweest in een auto maar deze middag zwete ik toch wat en niet van de 40 graden hier ;)

Uurtje gereden en vanuit de verte zag ik de gouden torens al blinken.

Echt,dit is 1 van de mooiste dingen die ik gezien in heel mijn leven.

En eens binnen overviel me een gevoel van rust en vrede,nog nooit meegemaakt in heel mijn leven.

Heb een tijdje bij een monnik gezeten die me leerde hoe ik op een deftige wijze een offer kon brengen in een van de tempels en heb dit daarna dan ook gedaan.Voorspoed en geluk en gezondheid voor iedereen die me nauw aan het hart ligt.

Na de tempel heb ik een vismassage gehad,honderden kleine vissen die alle dode huid opeten aan en van mijn voeten.

Een geweldige ervaring,gaande van kietelen tot echt relaxerend ;)

Nu zijn de plannen ver gereed om hier te vertrekken en richting kust te gaan waar we verder gaan zoeken naar rust en vrede.Paradijselijke eilandje,azuurblauwe zee,palmbomen,...Hier gaan we op zoek naar een goedkoop en hopelijk deftig guesthouse waar we enkele dagen hopen te blijven.

Hopelijk vind ik  een deftige duikersschool waar ik ga proberen om mijn duikersPADI te halen en dan verlaten we Thailand en trekken we naar het volgende land.

Waarschijnlijk Cambodja of Laos.

Sorry voor de typfouten mensen maar op een qwerty bord typen is niet echt mijn ding ;)

De fotos volgen snel.

Allee iedereen,

Tot een van deze.

Greetz Glenn

1. Geerinck Sonja:
    26 april 2013
    Beste Glenn, ik ben blij dat ik terug van u kan horen, mijne pc was kapot en heb daarmee wat gemist, ben blij van te horen dat je het goed maakt en al wat rust gevonden hebt, Thailand is zeer mooi dat weet ik van de Rudy en zijn copains, we mogen er naartoe van de Rudy zijn vriend die daar een huis heeft maar het is daar te warm voor mij, allee je bent goe bezig en doe zeker zo verder hé.

Groetjes van Rudy en Sonja
  2. Geerinck Sonja:
    31 mei 2013
    Beste Glenn, we zijn terug uit verlof en nu kan ik u terug volgen hé, hoop dat het goed met u gaat en dat je al veel mooie en leuke dingen gezien en gedaan hebt

dikke knuffel