Welkom op mijn reisblog!

4 april 2013

Hey vrienden en vreemden :)

Raar dat ik hier een blog aan het maken ben?

Voor velen misschien wel,maar net voor ik 40 word ga ik mijn droom proberen waarmaken,nee niet waarmaken,we gaan proberen waarmaken, volgen,ja mijn droom proberen volgen.

dreams asia

Voor anderen misschien niet,mensen die me misschien iets beter kennen :)

Vrienden,vriendinnen,cafe-maten die weten da ik wel niet alles volgens de boekskes doe :)

En nee, 40 worden schrikt me niet af.In mijn hoofd blijf ik toch 21 :)

Maar de laatste tijd ben ik meer en meer beginnen nadenken over verleden,heden en toekomst.

Wat het verleden betreft:Heb er voor moeten lachen,moeten wenen en me hard geschaamd om al wat ik vroeger gedaan heb.

Het heden:tja...moest alles perfect zijn zou ik waarschijnlijk geen reisblog aan het maken zijn denk ik....

Ben nu al een 10-tal jaar zelfstandig,ups & downs gehad,grote ups & nog grotere downs :)

De laatste tijd was mijn humeur even goed als het weer(voor mensen die in 2028 deze blog lezen-het is een lange koude donkere deprimerende winter op dit moment),Belgie is een schoon land maar het moest overdekt zijn!elke dag meer en meer rekeningen,een mens vraagt zich af waarom hij eigenlijk werkt.Ik betaal elk jaar duizenden euro's voor sociale zekerheid en bijdragen en voor wat???

Nee, het systeem deugd niet!Belgie is  inderdaad het beloofde land maar niet als je werkt!!!

Damn, :) 'k had politieker moeten worden.Nee toch niet want dan betaalden jullie waarschijnlijk nog meer belastingen :)

genoeg over dienen zever!!!!!!!!

Enkele vrienden en klanten die plots kwamen te overlijden,mensen van mijn leeftijd,plots BOEM!!! licht uit :(

Jonge mensen,oudere mensen....mensen die door de jaren van klant vriend werden,

Ik heb in heel mijn leven nog niet veel nagedacht over mijn leven maar sinds een tijdje doe ik dat wel en vind ik alles soms heel beangstigend, hoe snel alles opeens kan veranderen,

"Ge moet van't leven profiteren,ervan genieten"zeggen ze dan....

Ja, da heb ik wel al gedaan,met dank aan mijn vele vriend(en)(innen),voor al de leuke feestjes,weekends,festivals,braspartijen,carnavals,...

Ge kunt er wa van,gulle :)

Maar om een lang verhaal dus kort te maken-Mijne kop zit vol,zo vol dat hij ver gaat ontploffen en da wil ik zelfs niet meemaken :)

RUST-het magische woord-dat heb ik nodig,rust in mijn hoofd,rust in mijn geest!

En RUST heb ik al een klein beetje gevonden door meer en meer interesse te krijgen in het Boedhisme en de hele cultuur die erond hangt.De manier van denken,leven,mediteren,"zen"worden,mijne ying matchen met mijne yang :)

heb zelfs wilskracht gevonden om te stoppen mee sigaretten :) jaja al bijna  10 maand :)

En aangezien bij mij 1+1 =3  is en sla ik dus enkele kleine stappen over...

*1: ik eet graag oosters

*1 ik krijg interesse in het Boedhisme,in de Boedhistische manier van denken en leven.

*=

*3 ik vetrek op backpacktoer naar Azie!!!

Allee nu weet iedereen het :)

Sinds ik een jaar of 20 was wil ik dit al doen,wil ik de wereld verkennen !

En al die jaren,bijna 20 jaar dus, is het blijven knagen en knagen.

Vroeger leefde ik tegen  200 km/u en ging alles vlotjes voorbij en had ik er de tijd en de centen niet voor...

Awel,Nu ook niet :) :) :)

Maar als ik nog eens 20 jaar ga wachten ga ik waarschijnlijk mijn backpack aan mijnen "Benidorm bastard" moeten hangen want ja,zelfs ik,ik word ouder :)

Dus Its now or never zong Elvis al in 1960...wel ik zing dat  in 2013!

Tijd om naar Azie te gaan heb ik naar "Belgische normen" niet,dus gaan we wat tijd maken ! ! !

Geld hebben we ook niet teveel(wie wel trouwens) maar ik ga mee zo weinig mogelijk toch zoveel mogelijk doen ! ! !

Er zijn er die me nu al zot verklaren,BUT I DONT CARE!!!!!!!!!

Ne geweldigen dikken merci aan mijn ma en pa trouwens om mij toch een beetje te proberen te begrijpen :)

't moet niet gemakkelijk zijn om zo ne zoon te hebben :)

Wat proberen te begrijpen,hoor ik u al afvragen?

Wel,dat ik over alles eens rustig wil nadenken,zonder oordelen en vooroordelen,zonder druk en stress,dat ik mezelf eens wil tegenkomen,dat ik eens wil afzien,dat ik eens "vrij"kan zijn in de letterlijke zin van het woord,dat ik alles eens kan plaatsen,dat ik eens tot rust kan komen!!!

Dus effe updaten waar we zitten nu :)

Momenteel is het donderdag 4 april 2013/ 01.31 uur en zit ik hier mijn eerste blog te typen :)

Hoe zie ik mijn reis? wel, ik koop een vliegtuigticket richting Azie.

And thats it ! ! !

Ik plan niks! Go with the flow!

Wil alles op me laten afkomen en zien wat er gebeurd .

Zit te denken aan Maleisie,Thailand,Laos & Cambodja.

Goeie rugzak,2 paar schoenen,2  broeken,2 shorts,2 tshirts,4boxershorts,2 zwemshorts,4paar kousen,slippers,medicijndoosje,klamboe, multimedia en wat € & $,world trip verzekering en tickets.

Dat moet volgens mij volstaan om erop uit te trekken.

Dat schrijven ga me beter af dan dat ik dacht :)

Dus ga ik proberen om jullie up to date te houden tijdens mijn trip waar dit mogelijk is en als ik zin heb natuurlijk ;)

Het is nu 2 uur 's nachts in Hamme en mijn links oog begint al wat foert te zeggen tegen mijn rechts dus ga ik er mee stoppen voor nu :)

Als je meer zin hebt om te volgen waar ik ga of  je je afvraag hoet het met me gaat,kan je je inschrijven op de mailingslist en krijg je automatisch alle verslagen & foto's.

Als er meer nieuws is zijn jullie de eerste die het weten :)

sloppel :)

1. Reislogger:
    3 april 2013
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Dirk Puylaert:
    4 april 2013
    veel geluk mate we gaan je volgen op je blog
  3. Gmenn:
    thx dirk :)
  4. Wes:
    4 april 2013
    Veel Suc6 zou ik zeggen!!! Kheb uk al me da idee in mn kop gezeten en tis er nog nie uit jom! ;)
    Wie weet ooit se, zoals gij, Hmmmm
    Grtz Mate
  5. Sandra:
    4 april 2013
    heel veel succes en veel plezier op je reis.onze kennis was kort maar gezellig :-). ik kom zeker en vast wel eens lezen hoe je stelt en hoeveel je bijleert en plezier je daar gaa beleven.
    hopelijk tot gauw!!! groetjes xxx
  6. Katrien:
    8 april 2013
    Verschiet ik hier van ? Ja en nee...
    Versta ik het ? Ook ja en nee...
    Maar ik wil het wel proberen...
    Hopelijk vind je ginds wat je zoekt en kan je alles een plaats geven. Da ge ne plantrekker zijt, da weten we al, dus da hebt ge al in uw voordeel...
    'k Ben blij dat we je gisteren nog eens gezien hebben, 't was ne gezelligen boel en 't is nog even blijven duren...Der zullen der weer een paar gezweet hebben, deze morgen.
    Allé, veel succes en tot weerzien. Dan drinken we der weer eentje in de groenen. Ik kijk er alvast naar uit !